Test

Norrland

Stället där man spolar bilarna med glykol så dom inte ska frysa fast i vägen!

Emma har precis berättat för mig att det inte finns några isbjörnar här, det var en stor besvikelse! 
Jag trodde att Norrland på vinter var som nordpoolen 2 (jag har ju bara varit här på sommaren)
Jag tror annars dom skulle trivas rätt bra i 33- idag, går man ut så fryser snoret till is (ganska praktiskt ioförsig), bilen måste an köra jätte snabbt för att den ska hålla värmen (iallfall Jims bil) 

Så kör man bil i Norrland:
Som sagt desto snabbare man kör desto mer värme i bilen 
Ska man köra om, blinkar man med helljusen
Hellst kör man med helljusen på hela tiden
(man kan blända av ifall den mötande bilen ber om de, annars inte) 
Står det 90 km/h ska man dubbla (minst 140 km/h)
Det finns djur på vägen men risken att hinna se dom är minimal

Idag har jag införskaffat mig en filt - vilket var mycket behövligt, det är 15 grader inne...
Jag kanske kan få upp det till 16 g om jag tänder mina tre stearinljus ;)  
*Jag fryser* 

Här är katten MaxiMus










Kommentarer
Postat av: Linnea

Låter som ett klokt beslut att införskaffa en filt! :) Nej några isbjörnar kanske det inte finns, men helt säker på att det finns isgrisar! Hoppas du har det bra därborta! Kramar

2011-01-16 @ 13:29:36
Postat av: kajsa

fråga om dom har en värme fläkt i närheten :)

njut nu av att koma bort kram

2011-01-16 @ 18:02:19

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0