Test

Blocket.se Schäfertik

En ledig dag...
I förmiddags satt jag och kollade lite på blocket, tittade på lite allt möjligt men tillsist satt jag och tittade på hundar bara för skojs skull.
Men jag blev nog mest arg. Av alla 435 anonser var det mer än hälften som var amstaff, antingen var det valpar eller omplaceringshundar. Min personliga åsikt om dom hundarna är att det är inte vem som hellst som kan ta hand om en amstaff. Det är ingen första hundsras! Dom är jäkligt trevliga hundar och väldigt underlägsna och absolut inga tuffingar som folk skaffar dom för.
Det är likadant med rottwiler, den rasen ska inte heller ha vilket ägare som hellst. Jag har nämligen sett resultatet av hur det går om den hamnar i fel händer! (det gäller ioförsig dom flesta hundar) 
Iallafall när jag hade tittat igenom nästan alla sidor fanns hon där. En schäfertik på 2½ år som behövde omplaceras på grund av ändrade familjeförhållanden.
Jag älskar schäfrar och är uppvuxen med två stycken också, så om jag nu skulle skaffa hund blir det en sån.  
Diskuterade henne med pappa och mamma nu ikväll och dom tyckte iallfall att jag skulle ringa och höra ifall hon fanns kvar. det fanns hon ju såklart inte, hon skulle flytta till sin nya ägare nästa vecka. 
En aning besvikenhet... 

  

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Åååhhh... typiskt!!! :/

2010-03-12 @ 20:15:14
URL: http://tiger.blogg.se/

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0