Test

En upplevelserik kväll!

Igår kväll var jag, pappa, Hera & Tessy ute och letade efter Valtra, 
jag ropade och ropade tills jag var alldeles blå i munnen men NEJ ingen Valtra! 

När jag lite senare runt 11 skulle stänga av min dator och gå och lägga mig ringer mamma och berättar att Valtra sitter uppe i eken vid byggdegården och de är några där som håller på att försöka få ner henne... 
Så jag sprang i skona och gick dit, och mycket riktigt där sitter hon typ 10 meter upp :( 
Hon hade blivit uppjagad där av en hund i förrgår kväll. 
På en vinglig stege och lite höjdrädd ska jag då klättra upp för att försöka ta ner henne, (mörda katten) 
När jag väl kommer upp sätter hon sig och gosar med trädet och tycker det är jätte kul att någon kommer upp och hälsar på henne. Hon sätter sig precis så jag inte når henne, så jag får gå ner igen för att hämta en pinne för att putta ner henne med. Klättrar upp igen rangligt som fan, benen skakar (ska återigen mörda henne) försöker peta ner henne med pinnen men jag når inte. Så de var bara att klättra ner igen och låta Passi försöka istället, men då klättrar hon högre upp. Ida skulle hämta ett rep så man kunde ha något att hålla sig i eftersom stegen tog slut, hon kom tillbaka med en vattenslang. Ny plan, en hov går och hämtar den, men då har Valtra klättrar ennu högre upp... 
Ända sättet att få ner henne är att hämta lite mat, så jag får med mig lite leverpastej upp plus hoven, då börjar hon sakta röra sig neråt och efter en kvart typ går hon ner på en gren som jag når henne på. Skakig i benen, hjärtat bultar, katten i nackskinnet är jag på väg ner.... 
Usch! 
Jävla katt! 
Det tog 1 ½ timme för att få ner henne...
Jag är jätte tacksam för all hjälp jag fick av dom där människorna som var där mitt i natten och hjälpte mig att få ner min katt!  
Nu har hon utegångsförbud i 1 år MINST!   


   


Kommentarer
Postat av: kajsa

hihihi bra där fiduz,man måste vara hård mot bebisen.

min bebis vill inte vara ute,hon blir rädd när hon ser folk,hon trivs bättre att sitta i lilla lägenheten.

hmm konstigt,hon brås väll på mig hihihihi.

ha en trevlig dag fiduz,pussa valtra

2010-07-01 @ 11:31:03
URL: http://barrets.blogg.se/

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0