Test

Min dag

18 barn på två personer, visst det låter ju okej när man hör det sådär det är väll ingenting! Men jag kan ju berätta att jag har varit vikare i mer än 2år och idag har varit den mest jobbigaste dan jag har jobbat... Den var helt hemskt!
En timme hade jag lite lugnt, det var när jag åkte skridskor med fem 4åringar på förmiddagen och den där kvarten jag fick rast! Annars har det varit full röjj hela dan...
På lunchen hade chefen dukat eftersom vi inte kunde gå ifrån, då hade hon ju dukat med stora gafflar och knivar så det tog ju typ sju minuter bara att förklara att idag äter vi med stora bestick så är det bara... Sen var det ju fel dukat med tallrikar så den som inte hade någo tallrik tog den som satt brevids, så då hade ju ine den någon tallrik, så då tog den någon annans och så höll det på, till jag fick tag på en till tallrik så alla hade varsin. Sen bytte dom platser med varann, det var helt snurrigt!
Sen sätta sig ner och äta tio minuter sen var det dax att gå igen... 
Klä på barnen för utgång igen, några sprang ju såklart och gömde sig och vägrade klä på sig och när jag äntligen fått ut dom och klätt på mig, satt på dom sista vantarna...trodde jag. Då kommer Herr Snigel ut från toaletten, jag kallar honom för det eftersom det tar 100 år för han att göra allting och han ska ha hjälp med allt, en riktig jävla gnällspik! När jag såg honom höll jag på att flyga upp till månen. Jag plocka ner alla hans kläder på golvet sen gick jag ut, han fick klara sig bäst han ville... Jag hade 17 barn ute + hjälpa den andra vikaren med dom barnen som jag behövde hålla koll på ensam (Kattis var på rast) 
Som tur kom Camilla, min räddare i nöden och hälpte mig att ha koll på barnen. Camilla är min favorit, trivs så jäkla bra med henne... 
Sen hade jag rast och när ag kom tillbaka var det dags att gå in, men barnen som hade sprungit och gömt sig och som vägrade gå ut, fick inte komma in. Dom kunde gått vara ute och äta mellis! Någon bestraffning ska dom ju ha! 
Fick iallfall gå hem vid 20 över 5 istället för halv 6, en liten lättnad! Då hade jag ju vart där sen 8! 
Imorgon börjar jag 7, det blir nog att sova tidigt!     

Godnatt! 
Puss & Kram   

Kommentarer
Postat av: kajsan

ojojojo vilken stressig dag,hoppas det blir en lugnare dag i morg för dej puss

2010-02-02 @ 21:01:56
URL: http://barrets.blogg.se/

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0