Test

Livet är en våldtäkt...

Ja, det är ungefär så det känns när man slänger 900 spänn åt helvete!
(Det blir ingen klippning nästa månad heller)

Har ni hört den här?

En sten som länge upptagit plats på Älghagsgatan i Göteborg bötfälldes idag för felparkering

- Det stämmer att vi har utfärdat en parkeringsbot för en sten. Den har legat där väldigt länge och brutit mot sjudagarsregeln. Dessutom saknar den boendekort. Trots flera påpekanden har den inte rört sig ur fläcken, säger Lisa Bångstyrigh vid Trafikkontoret.

Naturen var under eftermiddagen i uppror över hela Masthugget.

- Vi kommer givetvis att bestrida boten med alla medel. Det börjar med en sten. Sen bötfäller de väl ett träd. Därefter en gräsmatta och till slut blir hela naturen förbjuden, säger en företrädare upprört.

Enligt kriminalinspektör Börje Sävgård vid Polisen i Göteborg är det dock inte bara felparkering stenen gjort sig skyldig till.

- Stenen står inte på gatan, vilket är brukligt, utan befinner sig cirka en meter in på en gräsmatta. Det gör att den förutom felparkering har gjort sig skyldig till brott mot terrängkörningslagen. På något sätt måste den ju ha tagit sig dit, säger han.

Fallet är nu lämnat till åklagare för vidare utredning. Huruvida det blir något åtal eller ej vet vi tidigast om två veckor.

Naturen är i vilket fall som helst inte längre sig lik efter dagens händelser. Hur den kommer att påverkas på sikt är det ingen som vågar uttala sig om i dagsläget. Stenen själv tiger som muren och har inte kommenterat det inträffade.




Jag längtar efter dig, något mer än vanligt.... 
Kanske beror det på Tigers snack idag, hon pratar så mycket hon. 
Känner mig lite pirrig i magen
JAG VILL LIGGA BREVID DIG, KÄNNA DIN VÄRME! 
(tänk om du ändå hade lika tankar som mig)
  

Kommentarer
Postat av: kajsan

900 kr det e hellt sjukt,ja fattar inte.

stakare tur att ja har klarat mig hitils,jag har ju hittat på egna regler när det gäller parkering hahaha,sån e jag :)

hoppas du får en trevlig dag trots regnet,e avis på dej vill åxå gå i affärer å titta.

nä mer kaffe behövs nu känner jag.

ha det så gött gumman pussar

2009-07-07 @ 09:44:47
URL: http://barrets.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Ja, den där Tiger verkar snacka rätt mycket hon! Och ja.. 900spänn är förjävligt!

2009-07-08 @ 09:19:44
URL: http://tiger.blogg.se/

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0