Test

Håkan Bråkan och bebismysteriet del 2

- Pappor kan inte bli med barn, så det så, Svarar Katrin Katrin tvärsäkert! 
Nä jag vet säger Ronja. Men när mamman och pappan pussar varandra så hoppar bebisfröet över till mammans munn. 
- Blä, äckligt! fnyser Ronny. Jag är helt säker på att det är fula elaka troll som bygger alla alla barn i sina hemska grottor i skogen. När de snickrat klart lämnar de barne tilla alla familjerna. Det är därför många barn är så fula när de är små. 
De ser ut som trollen, haha... 
Fröken lugnar Ronny och Julius får förklarar att bebisarna kommer med änglarna från himlen. De åker i en vagn dragen av gyllene älgar. 
- Älgar? säger fröken. 
- Ja, är det något fel med det?! 
Camilla säger att det absolut inte är fel att tro det! 
Beiron har aldrig tänkt på hur barn blir till, men är ganska säker på att det är något jättefarligt och hemskt. ungefär som magsjuka. 
- Min mamma säger att de kommer med storken, påstår Katrin. Men jag tror att hon ljuger. Storken finns inte i Norrland, så hur får de sina barn där? 
Ja, hur? 
- Där är det skatorna som kommer med bebispaketen. 
Alla barnen skrattar, skatorna! 
Maja säger att när hon var på Konsum en gång såg hon en hel hylla med bebisar som var till salu. 
- Köpte man tre fick man dom till samma pris som för två, det var rea säger hon glatt. 
Måns tror att det är en teknisk datamaskin som tillverkar i en fabrik, samma fabrik som tillverkar robotar. 
- Det är viktigt att datamaskinerna inte tar fel och skickar en robot till mamman och papan. För en robot kan inte ha blöja, blir det blött av allt kiss rostar stjärten. 
Barnen skrattar.för en gång skull sa Måns något riktigt kul. 
Doris sjunger en sång om hur hon tror att barn blir till. 
- Först så är det ett ägg - utan öron och sägg - sen så blir det ett barn - utav jord och garn. 
- Va? 
- Ja, jag vet ju inte men de rimmar ju iallfall fnissar Doris och vill sjunga en gång till. Det får hon inte. 
Pär säger att alla bebisar kommer från drömlandet. De kommer in i mammans mage på natten för ingen på dagis har ju sett hur bebisen kröp in i Camilla. 
- Att få en bebis är ett myserium men jag tror jag har en förklaring, säger Isabella. 
Först måste mamman och pappan bli kära. 
- Måste man bli kär? Isåfall rymmer jag till något annat land där man slipper bli kär, piper Beiron nervöst. 
- Nä man måste inte vara kär men det blir bäst så, fortsätter Isabella. *
Sen börjar olika partiklar i kroppen att dela sig så att det bildas små minimänniskor inuti en. Speciellt i mammans mage, där inne.....
     

Kommentarer
Postat av: kajsa

hahahahahah sötta barn då ler hihihihi

2009-02-07 @ 12:02:40
URL: http://barrets.blogg.se/

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0