Test

Det börjar bli höst!

Tre anledningar till att jag älskar hösten:
YES! Äntligen får man börja ha mössa, som jag har längtat. 
Mössan åkte fram för flera veckor sen men de har ju inte riktigt varit läge att haft den på, MEN NU!
Kallt, mörkt & regn. Hur mysigt är det inte då att sitta inne i värmen och kolla ut, tända ljus och en liten brasa?! 
Mysfaktorn är hög!
Höststormar, härligt gå väder! De blåser ut dåliga tankar och släpper in ny luft att andas!
I LOVE IT!

Jag vet att jag har varit rätt seg på att blogga och jag ber om ursäkt för de, ska ta tag i det nu här och nu. Men ni får ha lite överseende den närmaste tiden ifall det inte är varje dag. Det är ju höstbruk och traktorn lockar.
Plöjningen pågår för fullt!
Men ikväll är jag hemma och har tänt hela vardagsrummet med levande ljus.
Idag har jag oxå bytt gardiner i köket, vardagsrummet och badrummet. Lila blev det i köket, det är tydligen höstens färg. Snyggt tycker jag!
Apropå ljus så har jag kollat lite på partylite sidan och dom har ju bara för underbara saker
5 veckor på förskolan blev det nu iallfall fick jag veta nu i veckan, lite sur efter att ha hoppas på 3 månader men..
Så imorgon ska jag försöka löneförhandla lite, försökte göra det redan idag att få min chef förhandla lite om min lön men hon var inte så där jätte intresserad. 
Önska mig lycka till!
Underbara barn: 
Fyra barn sitter och kör en leksaksbil och jag blir nyfiken och frågar vart dom är på väg?
Ett av barnen svarar; -Vi ska åka till KOTTLAND!

En kille drog ner mössan över ansiktet och jag frågade vart han tog vägen?
Då säger hans kompis som sitter brevid helt allvarligt -Han tog fågelvägen!

Man ska höra mycket innan öronen trillar av!
Barnen är mellan 1 till 3 år.
Igår hade jag bestämt mig för att gå rakt ner i sängen men de blir ju så klart aldrig som man tänkt sig utan det blev en tur in till Södertälje och käkade middag med Nina, hur mysigt som hellst. Det tackar vi för!
Då blev det ju såklart lite sent i säng och jag var inte sådär jätte pigg när dom ringde imorse. På frukosten började det ringa en telefon och alla tittade på alla. Sen efter ett tag kom jag på att det var min som ringde i byxfickan. Lite pinsamt!
Så trött var jag imorse!
Nä nu blir det sängen godnatt på er!



Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

ÄLSKAR UPPDATERING. Dock saknar jag dig.. :( Vi måste göra nåt nån dag. Nåt kul!!!!!!!!!! <3

2010-09-16 @ 20:59:01
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: kajsa

nattis på dej med :)

javisst ska du få läsa hihihi jätte spännande kan inte släppa boken.

Ja älskar åxå hösten,har åxå tänt ljus ikväll :)

Dröm vackra drömmar puss

2010-09-16 @ 22:06:06
Postat av: angelique

håller helt med! jag älskar oxå hösten, den är så mysig med stickade koftor o färger utanför fönstret..mmm^^ älskade den där lilla söta pingvin-ljuset! sååå söt :)

saknar dej gums<3

2010-09-17 @ 10:32:12

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0