Test

Dumma, äckliga ensama fredag!

Den här dan har jag inte tyckt om och de verkar inte som om den kommer att bli bättre!
Fy fan...

Har varit med bäsa vännen idag och hjälpt han bygga för djuren i kalvstallet, igår med. Världens typ tråkigaste arbete när det är sånt väder som det är. Blött och kallt och jävligt!!!
Hade hellre suttit och plöjt, men jag har insett att det inte blir någon plöjning för mig iår, (många tårar)
Jobbar två och en halv vecka från den 16 och nästa vecka ser rätt tjockt ut för att det ska hinnas plöjas.
*Arg*
Idag hade jag iallfall bestämt att det skulle bli en tidig kväll, det var ju bara att glömma när vi åkte upp för att ge djuren mat och kolla att dom hade halm. När vi öppnade dörrarna i logen hade dom sprängt staketet, det var bara att åka hem och hämt grejer och när det var färdigt så hade jag den där känslan att det var ju inte så farligt, nu kan jag åka hem. Men när vi kollade elen fanns det ingen ström.. Hem igen och hämta agrigat, koppa in det, nu då....Nu måste det finnas el?! NEJ!
Vi får ta en sväng och kolla staketet och där hittade vi felet, en gren hade ramat ner och tråden hade gått av... Hem och hämta grejer och upp och laga.... Sen fanns det el men då var klockan halv 8. 
Så var det med den dagen...
Jag hade ju kunnat åka hem, men jag ville inte lämna allt arbete själv till honom... 
Jag hade ju egentligen bara brottom hem för att duscha, frös som bara den!

Nu ligger jag iallfall här, alla andra verkar vara ute och ha det skoj (ingen på msn)
Jag vill också ha lite sällskap, käner mig en aning gosig också...
Men det får bli sängen tidigt ikväll. Valtra var hemma själv hela dan igår så när jag kom hem började hon sitt race, då var det ju typ läggdax. Väckte mig flera gånger inatt, så idag fick hon åka med ner och leka med Lizzi, och nu sover hon.... 

Puss & kram
 


Kommentarer
Postat av: kajsan

Hej vännen :)

Låter som en tuff dag,men tycker du är duktig som kämpar på trots det trista vädret.

Du kunde ha ringt mig om du kände dej ensam.

Jo vet inge roligt å känna sig ensam urch.

Sov nu riktigt gott,ja ska försöka sova snart,sitter å natt ugglar hihihihi.

PUSS

PUSS

PUSSAR

2009-11-07 @ 01:46:52
URL: http://barrets.blogg.se/

Älskar komentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg:

Har du något att säga?:

Trackback
RSS 2.0